Почему Сервисы Web2.0 называют социальными???
Потому, что - это современные средства, которые обеспечивают коллективное взоимодействие пользователей Интернета, объединяют людей по какому-либо признаку, предоставлят огромные возможности познать мир.
Где в работе МО можно использовать сервисы Web2.0?
При планировании роботы;
При обсуждении актуальных проблем;
При подготовке з заседаниям;
Для развития творческих способностей, повышения компьютерной граммотности учителей.
Можно ли использовать эти сервисы в работе с учащимися?
Обязательно нужно! Например, при создании учебных проектов, при подготовке к урокам, к экзаменам, во внеклассной работе.
Какой из сервисов можно считать наиболее интересным?
Для детей - Геосервисы, Блоги.
Для учителей - совмесное создание и редактирование документов, хранение закладок.
четверг, 19 июня 2008 г.
среда, 18 июня 2008 г.
“Педагогічна діагностика і розвиток творчих здібностей учнів”
Підготувала :
вчитель інформатики Мачула І.В.
Систему роботи з обдарованими та здібними дітьми складають:
· Відбір
· Створення умов, що сприяють розвитку творчих здібностей
· Система роботи в різновікових групах
І. Система відбору
Відбір дітей до занять з будь якого предмета, за моєю думкою, повинен проводиться у початкових класах разом із практичним психологом на основі психо-діагностичної системи за допомогою тесту.
Завдяки своїй диференційованій структурі (наявність окремих тестів і груп субтестів), визначенню КІ (коефіцієнтів інтелекту), урахуванню швидкісного фактору вчитель зможе володіти значними прогностичними й діагностичними можливостями.
Що стосується психодіагностичної функції, то можна виділити кілька напрямків у її використанні.
1. Виявлення учнів із неповністю реалізованими здібностями.
2. Виявлення обдарованих.
3. Співставлення Вербального КІ з Невербальними КІ визначає ступінь їх гармонічності і виявляє дітей з односторонньої обдарованістю.
Важливе спостереження за виконанням учнем завдань, яке дає можливість виявити рівень домагань, психічну стійкість учня.
За результатами діагностики розробляються рекомендації, дотримання яких є дуже важливим у подальшій співпраці учня й учителя і дає можливість надалі учневі розкрити свій нереалізований потенціал.
II. Створення умов, що сприяють розвитку творчих здібностей
Однією з основних умов роботи з обдарованими дітьми є створення атмосфери, яка сприяє появі нових ідей, думок в учнів.
Перше на даному етапі — це розвиток у дітей почуття психологічної захищеності. Недоречними є критичні висловлювання на адресу учнів. Кожна думка повинна бути належно оцінена. Повага вчи теля до висловлювань учнів — перший камінчик у фундаменті довірливих стосунків. До того ж слід заохочувати дітей у їхніх спробах братися за складні задачі — це розвиває їхню мотивацію, наполегливість та зацікавленість.
Друге — це забезпечення всебічними матеріалами, посібниками, технічними засобами, вільний доступ до Інтернету, — усе це повинно бути в повному розпорядженні дітей. Учитель тут виступає в ролі консультанта-помічника, залишаючись «контролером» творчого процесу і при цьому дає дітям можливість самостійно будувати сам процес.
Творчий процес для учня — це сукупність трьох взаємозалежних етапів:
• учень ставить завдання і збирає необхідну інформацію
• учень розглядає завдання в усіх можливих варіантах
• учень доводить розпочату роботу до кінця.
Для вчителя важливо зрозуміти, що кожен із цих етапів вимагає певних затрат часу, і не слід форсувати процес, підганяти дітей, з одного боку, і, потрібно бути напоготові, щоб надати необхідну допомогу у випадку, коли учень потрапляє у безвихідь, з іншого боку.
Особливу увагу слід приділяти дивергентному мисленню, що характеризується гнучкістю, швидкістю, точністю та оригінальністю. Гнучкість — це здатність висловлювати різноманітні ідеї, швидкість — це вміння висловлювати максимальну кіль кість ідей, точність — це здатність до вдосконалення, надання завершеності своєму продукту або отримання максимального результату від розв'язку тої чи іншої задачі, а оригінальність — це здатність генерувати нові нестандартні ідеї. Учитель повинен стимулювати, заохочувати появу різних нестандартних ідей учнів.
Отже, важливими умовами для створення середовища, яке стимулює розвиток творчої особистості, є:
· Сприятлива атмосфера
· Доброзичливість з боку вчителя
· Відмова від критики на адресу дитини
· Стимулювання допитливості
· Особистий приклад у процесі вирішення проблем
· Надання можливостей застосування теоретичних знань на практиці
· Заохочення оригінальних ідей
· Можливість вільно й активно задавати запитання.
III. Система роботи в різновікових групах
Існують чотири стратегії навчання обдарованих дітей, що можуть застосовуватися в різних комбінаціях, а саме:
1. Прискорення (освітні табори, тренувальні збори, творчі майстерні, що передбачають проходження інтенсивних курсів навчання за спеціальними програмами).
2. Поглиблення (поглиблене вивчення окремих дисциплін).
3. Збагачення (інтерактивні методи навчання, дослідницькі проекти у межах програми “INTEL: навчання для майбутнього”, спеціальні інтелектуальні тренінги розвитку тих чи інших здібностей, участь у міжнародних проектах, Інтернет-олімпіадах тощо).
4. Проблематизація (стимулювання особистісного розвитку учнів, проблемне, евристичне навчання).
У підготовці школярів до олімпіад ми віддаємо перевагу дослідницьким проектам у межах програми “INTEL, які дозволяють максимально врахувати особливості обдарованих дітей.
Одним із напрямків реалізації стратегії збагачення може бути участь у міжнародній дистанційній олімпіаді з інформатики.
вчитель інформатики Мачула І.В.
Систему роботи з обдарованими та здібними дітьми складають:
· Відбір
· Створення умов, що сприяють розвитку творчих здібностей
· Система роботи в різновікових групах
І. Система відбору
Відбір дітей до занять з будь якого предмета, за моєю думкою, повинен проводиться у початкових класах разом із практичним психологом на основі психо-діагностичної системи за допомогою тесту.
Завдяки своїй диференційованій структурі (наявність окремих тестів і груп субтестів), визначенню КІ (коефіцієнтів інтелекту), урахуванню швидкісного фактору вчитель зможе володіти значними прогностичними й діагностичними можливостями.
Що стосується психодіагностичної функції, то можна виділити кілька напрямків у її використанні.
1. Виявлення учнів із неповністю реалізованими здібностями.
2. Виявлення обдарованих.
3. Співставлення Вербального КІ з Невербальними КІ визначає ступінь їх гармонічності і виявляє дітей з односторонньої обдарованістю.
Важливе спостереження за виконанням учнем завдань, яке дає можливість виявити рівень домагань, психічну стійкість учня.
За результатами діагностики розробляються рекомендації, дотримання яких є дуже важливим у подальшій співпраці учня й учителя і дає можливість надалі учневі розкрити свій нереалізований потенціал.
II. Створення умов, що сприяють розвитку творчих здібностей
Однією з основних умов роботи з обдарованими дітьми є створення атмосфери, яка сприяє появі нових ідей, думок в учнів.
Перше на даному етапі — це розвиток у дітей почуття психологічної захищеності. Недоречними є критичні висловлювання на адресу учнів. Кожна думка повинна бути належно оцінена. Повага вчи теля до висловлювань учнів — перший камінчик у фундаменті довірливих стосунків. До того ж слід заохочувати дітей у їхніх спробах братися за складні задачі — це розвиває їхню мотивацію, наполегливість та зацікавленість.
Друге — це забезпечення всебічними матеріалами, посібниками, технічними засобами, вільний доступ до Інтернету, — усе це повинно бути в повному розпорядженні дітей. Учитель тут виступає в ролі консультанта-помічника, залишаючись «контролером» творчого процесу і при цьому дає дітям можливість самостійно будувати сам процес.
Творчий процес для учня — це сукупність трьох взаємозалежних етапів:
• учень ставить завдання і збирає необхідну інформацію
• учень розглядає завдання в усіх можливих варіантах
• учень доводить розпочату роботу до кінця.
Для вчителя важливо зрозуміти, що кожен із цих етапів вимагає певних затрат часу, і не слід форсувати процес, підганяти дітей, з одного боку, і, потрібно бути напоготові, щоб надати необхідну допомогу у випадку, коли учень потрапляє у безвихідь, з іншого боку.
Особливу увагу слід приділяти дивергентному мисленню, що характеризується гнучкістю, швидкістю, точністю та оригінальністю. Гнучкість — це здатність висловлювати різноманітні ідеї, швидкість — це вміння висловлювати максимальну кіль кість ідей, точність — це здатність до вдосконалення, надання завершеності своєму продукту або отримання максимального результату від розв'язку тої чи іншої задачі, а оригінальність — це здатність генерувати нові нестандартні ідеї. Учитель повинен стимулювати, заохочувати появу різних нестандартних ідей учнів.
Отже, важливими умовами для створення середовища, яке стимулює розвиток творчої особистості, є:
· Сприятлива атмосфера
· Доброзичливість з боку вчителя
· Відмова від критики на адресу дитини
· Стимулювання допитливості
· Особистий приклад у процесі вирішення проблем
· Надання можливостей застосування теоретичних знань на практиці
· Заохочення оригінальних ідей
· Можливість вільно й активно задавати запитання.
III. Система роботи в різновікових групах
Існують чотири стратегії навчання обдарованих дітей, що можуть застосовуватися в різних комбінаціях, а саме:
1. Прискорення (освітні табори, тренувальні збори, творчі майстерні, що передбачають проходження інтенсивних курсів навчання за спеціальними програмами).
2. Поглиблення (поглиблене вивчення окремих дисциплін).
3. Збагачення (інтерактивні методи навчання, дослідницькі проекти у межах програми “INTEL: навчання для майбутнього”, спеціальні інтелектуальні тренінги розвитку тих чи інших здібностей, участь у міжнародних проектах, Інтернет-олімпіадах тощо).
4. Проблематизація (стимулювання особистісного розвитку учнів, проблемне, евристичне навчання).
У підготовці школярів до олімпіад ми віддаємо перевагу дослідницьким проектам у межах програми “INTEL, які дозволяють максимально врахувати особливості обдарованих дітей.
Одним із напрямків реалізації стратегії збагачення може бути участь у міжнародній дистанційній олімпіаді з інформатики.
Публикация на тему: "СУЧАСНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ"
План
· використання мультимедійного відеопроектора
· використання на уроці навчально-методичних комплексів (електронні підручники)
· використання тестових середовищ для контролю знань
· проектна діяльність
· дистанційне навчання
Невід'ємною частиною практично будь-якого уроку є подання нового матеріалу, для чого широко використовується мультимедійний відеопроектор. На відміну від звичайного проектора, який використовувався для відображення тексту, написаного на спеціальних прозорих плівках, мультимедійний відеопроектор підключається безпосередньо до комп'ютера і дублює зображення з екрана монітора, проектуючи його на великий екран. За допомогою цього сучасного пристрою можна проектувати будь-які мультимедійні програми навчального призначення, презентації нового матеріалу, розроблені, наприклад, за допомогою програмного продукту МісrosoftPoint.
У презентації можна використовувати як статичні, так і динамічні зображення, різноманітні мультимедійні ефекти, що несе на собі не тільки методичне, але й психологічне навантаження. Водночас, привертається увага учнів та надається «наголоси» на найсуттєвіших моментах пояснення.
Усе це дозволяє вчителю підготувати подання наперед продуманого за змістом та в часі блоку нового матеріалу. Варто зауважити, що ця інформація може бути представлена не тільки в електронному, але й у традиційному (роздрукованому) паперовому вигляді. Електронна версія такої інформації поповнить відповідну методичну базу вчителя, що надалі може бути доповнена, відредагована та з часом знову використана для вивчення цієї ж теми.
Використання мультимедійного відеопроектора дозволяє працювати з класом як за пасивною, так і за інтерактивною моделями. Однак, використання тієї чи іншої моделі залежить як від змісту самого матеріалу, що вивчається, так і від методики, обраної учителем.
· використання мультимедійного відеопроектора
· використання на уроці навчально-методичних комплексів (електронні підручники)
· використання тестових середовищ для контролю знань
· проектна діяльність
· дистанційне навчання
Невід'ємною частиною практично будь-якого уроку є подання нового матеріалу, для чого широко використовується мультимедійний відеопроектор. На відміну від звичайного проектора, який використовувався для відображення тексту, написаного на спеціальних прозорих плівках, мультимедійний відеопроектор підключається безпосередньо до комп'ютера і дублює зображення з екрана монітора, проектуючи його на великий екран. За допомогою цього сучасного пристрою можна проектувати будь-які мультимедійні програми навчального призначення, презентації нового матеріалу, розроблені, наприклад, за допомогою програмного продукту МісrosoftPoint.
У презентації можна використовувати як статичні, так і динамічні зображення, різноманітні мультимедійні ефекти, що несе на собі не тільки методичне, але й психологічне навантаження. Водночас, привертається увага учнів та надається «наголоси» на найсуттєвіших моментах пояснення.
Усе це дозволяє вчителю підготувати подання наперед продуманого за змістом та в часі блоку нового матеріалу. Варто зауважити, що ця інформація може бути представлена не тільки в електронному, але й у традиційному (роздрукованому) паперовому вигляді. Електронна версія такої інформації поповнить відповідну методичну базу вчителя, що надалі може бути доповнена, відредагована та з часом знову використана для вивчення цієї ж теми.
Використання мультимедійного відеопроектора дозволяє працювати з класом як за пасивною, так і за інтерактивною моделями. Однак, використання тієї чи іншої моделі залежить як від змісту самого матеріалу, що вивчається, так і від методики, обраної учителем.
Подписаться на:
Сообщения (Atom)